Údržba a opravy vozů Trabant 600 a 601 - Vlastislav Šlehofer
Nezničitelné auto, které se ničilo už jen svou mohutnou nezničitelností. Když projede v dnešních dnech po ulici trabant, popadá člověka taková líbivá nostalgie. Trabant. Auto. Autíčko. Nejvtipnější dopravní prostředek všech dob. Vlastnit Trabant je jako prohlásit se za hlídače minimálně krajského muzea, když už ne národního. Používat Trabant k jízdě, to už chce v těle člověka pořádný kus zdegenerovaného šaška.
Není tomu dlouho, co byl Trabant nejčastějším účastníkem dopravního hemžení.
Zajet si do lesa na piknik a zapomenout alobal na pečení brambor? S Trabantem žádný problém. Stačilo odklopit kapotu a kousek z ní nůžkami na nehty odstřihnout. Bramboru do kapoty zabalit jako do pelíšku a těšit se na pochoutku.
Už od pravěku měli lidé potřebu se dostat odněkud někam. Vynalezením Trabantu se lidstvo posunulo zase o kus zpátky do historie. Vždyť už jsme měli i pazourek, tak proč se výrobou Trabantů vracet? Pazourek už je dost pádný argument.
Plnící šoupátko otvírá - 45° za DÚ
Jistě přínosná informace.
S Trabantem se dalo vyšplhat na nejvyšší české pohoří. Stačilo si ho vkusně zabalit do torny. Do Trabantu se vešla patnáctičlenná rodina. Trabant vlastnil třecí jednokotoučovou, suchou spojku. Ač uvezl Trabant pouze 385 kg (doporučená váha nákladu) bylo možné do něj ku převozu nacpat dvě kosatky i s řidičem a svačinovým pytlíkem. Před jízdou bylo doporučeno na Trabant pět minut vytrvale vyřvávat protiimperialistická hesla.
Plnící šoupátko zavírá - 45° za HÚ
Jistě přínosná informace. V AZ kvizu lze s takovouto zazářit.
Studený motor se spouští s vytaženým sytičem. Po přidání plynu je potřeba sytiči zatnout tipec, jinak by se vozidlo zahltilo směsí.
Jaké vyhlídky by měl Krakonoš, kdyby donutil Trautenberk hajného používat pro dovoz zvěřiny Trabanta? Mizivé. Udavačná sojka by zahynula výpary, Krkonoše by se změnily v neobyvatelný rigol a dopravní podnik by si na monarchistické manýry Krakonošovy milerád posvítil. Napoleonova armáda by smetla za asistence Trabantu veškerý odpor z cest.
Bakelit obalující celý venek Trabantu se kulturně nazývá duroplast. Druh karosérie je dvojí. Buďto Kombi nebo Tudor. Kola Trabant používá z valné části čtyři. Motor je zážehový. Vzhled miloučký.
Na tahoměru nadužívá Trabant maximální rychlosti 120ti km/h. I auta mají své sny. I auta mají své noční můry. V tomto případě snad o pádech ze skal.
Trabant je vybaven průhlednými skly. Poklice na kola mají tendence vůz v nestřežených chvílích předjíždět. Bez použití blinkrů.
Při mírném dešti hrozí deformace karosérie. Při krupobití je deformace vozu výrobci garantována.
Sešrotovat Trabant nelze, byv šrotem již při výjezdu z fabriky. Šrotovat lze pouze v onom okamžiku. Delším používání se šrot znehodnocuje. Další skupinou odpadu jsou splašky. Trabant do této kategorie spadá po tříměsíčním nadužívání. Pokud majitel vůz používá déle než tři měsíce, jedná se o smrtelný hřích. 147 stran historické automechaniky za použití bouracího kladiva.